Saturday, January 15, 2005

Decision..

Assalamualaikum.. dear mujtahidah, .. i had decided for not buying any hs anymore until my NOKIA3200 had damaged :) nak tau sebab apa? mmg best ler sesangat nokia 3200 nieh... coloured skrin..radio ada.. infrared ada... camera ada.. sekarang dah bleh dapat dalam RM400++ .. bawah RM500 dah leh dapat.. dan infrared dia available for others nokia brand, except:- 6610i or 6610 or 7250i ,and other non-screen colour.. serious best.. MMS pun Nokia 3200 tak kurang hebatnya... yup.. mungkin dari segi graphic dan design kurang ok.. tapi FUNCTION dia best apa.. semua nye available.. bleh berfungsi dengan baik... so anybody outhere, yang punya budget yg sederhana untuk beli hs baru.. ni mungkin paling best.. jimat pun jimat... kan kan? ok.. compete tu yg ada MP3... kan ke leceh sbb nak kena download dari pc lagu... tapi nokia3200 takyah connect to pc untuk dptkan mp3, dengar je la radio.. kan ke nanti berkumandang lagu-lagu best ... ok.. about the images.. camera..mungkin ramai yg tak puas hati.. tapi, kalau nak diikutkan, kalau nak paling best la .. beli je la digital camera.. ye tak? huhu.. sbb aku rasa nokia3200 ni dah memadai camera nya... setakat ni tak menyusahkan aku ler.. clear pun clear... tak caya? korang cuba transfer ke PC gambar yg ada kat dalam nokia3200 tu.. guna USB INFRARED (PRICE : RM55) kalau nak banding ngan nokia6610i, ni lebih cool..LAGI clear nokia3200 dan bila nak dibandingkan ngan nokia6600 lak.. mmg la ia lagi jelas.. tapi.. korang pernah tak print gambar nokia6600? the quality is not good enough... so, i suggest that u all explore about this nokia3200.. tengok le kelebihan yg ada pada nokia3200... -one year experienced- -ikoko- ------- aku pernah buat posting ni kat salah satu link forum... ok.. dan lagi satu. compared to NOKIA3220 yg pernah aku tergila-gila kan sebelum ni.. yup.. mmg aku tertarik ngan 3220 sbb nampak unik.. tapi kalau fikir-fikir bilik.. harga dahler mahal... hanya ada kelebihan dari segi unik dan camera yg jelas je? infrared? tarak... radio? tarak... mp3? tarak.. aku takut lama kelamaan aku boring ngan hs tu nanti.... ok.. about nokia 6230 lak... video cam dia tak bape best.. best lagi video cam yg kita beli kat kedai.. about nokia 7260 .. mmg aku minat giler.. sbb function dia lebih kurang dengan nokia 3200.. tapi apakan daya.. aku hanya insan biasa.. pelajar uitm yg hanya bergantung pada "ma" scholarship, ngan ptptn je... it is about RM1200 ... mana nak korek duit sebanyak tu... nak tunggu jatuh dari langit ke? huhu.. cam tak logic je.. apa pun.. aku tak SERIK le dengan NOKIA3200 ni.. sebab I LOVE IT very much.. even many people would say "eee... tak lawa ler gambar kalau guna camera nokia3200.." "yulk.. buruknye bentuk..." "huh... baling kat anjing pun, anjing taknak" peduli apa aku.. huhu.. syukur alhamdulillah.. aku diperkenalkan ngan hs ni... first sight love mungkin.. sampai skrg kalau org letak harga bape banyak sekalipun, walau ia melebihi harga trade in, aku takkan jual.. sbb .. ada sejarah hs ni... wallahu a`laam ..

No comments: